Dobra rozmowa

Po czym poznaję, że to była DOBRA ROZMOWA?

✔ Nie czułam się w niej oceniana a tym bardziej oskarżana. W trakcie nie czułam potrzeby
obrony, ucieczki ani trwania w okopach. Ja byłam OK i mój rozmówca był OK.

✔ To był dialog, a nie monolog. A mój punkt widzenia także został wysłuchany i wzięty pod uwagę – nawet jeśli mój rozmówca ostatecznie nie przyznał mi racji i pozostał przy swoim zdaniu.

✔ Czuję, że intencje mojego rozmówcy były dla mnie jasne i akceptowalne.

✔ Rozmowa poszerzyła moje perspektywy, czegoś ważnego dla mnie się w niej dowiedziałam, co do czegoś się upewniłam lub wręcz przeciwnie, z czegoś zrezygnowałam. Czasem nie było wcale miło, szczególnie gdy rozmowa dotyczyła kwestii będących w ukryciu, zamiatanych pod dywan, tłumionych od dłuższego czasu emocji. Czuję jednak przestrzeń do zmiany i wsparcie mojego rozmówcy dla jej dokonania.

Taka rozmowa buduje więzi i dobre relacje a bez tego nie ma zaufania. A czy można prowadzić trudną rozmowę dając INFORMACJĘ ZWROTNĄ bez zaufania?

Może myślisz sobie teraz „Tak, ale ja nie mam czasu na rozmowy. Przecież moja doba ma tylko 24 godziny a ja muszę dowieźć kolejny projekt, budżet …..mnóstwo zadań, celów, KPI do osiągnięcia .” Jeśli taka myśl przychodzi Ci do głowy zastanów się, co tracisz. Jeśli jesteś szefem pomyśl, czego nie dajesz swoim ludziom NIE ZAPRASZAJĄC ICH do takiej dobrej rozmowy?

Umiejętność prowadzenia dobrych rozmów to moim zdaniem jedna z najważniejszych umiejętności lidera. Niezbędna do tego, aby zbudować dobrą relację w zespole w oparciu o zaufanie i zaangażowanie.

To, że temat jest ważny świadczą opinie osób, które wzięły udział w webinarze, miałam przyjemność prowadzić we współpracy z EY Academy of Business Polska. Bardzo dziękuję wszystkim, którzy wzięli udział w webinarze i mieli ochotę podzielić się swoimi przemyśleniami na chacie lub odpowiadając na pytania z wykorzystaniem menti.

DZIĘKUJĘ!

Więcej
do poczytania