Jak stracić świetnego pracownika w pięciu krokach?

Podczas jednego ze spotkań mentoringowych, moja klientka — młoda, bardzo zdolna i ambitna prawniczka pracująca w renomowanej „topowej” kancelarii — powiedziała mi, że ma już dosyć i poważnie myśli o zmianie pracy! Zdziwiło mnie to ponieważ z naszych wcześniejszych rozmów wiedziałam, że bardzo ceni miejsce, w którym pracuje.
Gdy zagłębiłyśmy się w temat, okazało się, że to czego ma już dosyć to ZŁEGO DELEGOWANIA PRACY!

Gdy zapytałam, co to znaczy powiedziała:
mój szef nie daje mi szansy rozwoju, bo ogranicza moją samodzielność w obszarach, w których pokazałam już przy wcześniejszych projektach, że mam wystarczające kompetencje; 

gdy zaplanujemy konkretne kroki i terminy, często zmienia te ustalenia, czym zupełnie burzy harmonogram pracy, uwielbia zmieniać strukturę pisma na 5 minut przed wysłaniem do klienta, co powoduje duże ryzyko błędu, którego nie jestem w stanie wyłapać w tak krótkim czasie; 

często spóźnia się ze swoim wkładem lub „ok” na wysłanie projektu do klienta, co powoduje, że prace się opóźniają i klient jest niezadowolony, a gdy już dostaję jego komentarze to często jest to zmiana typu „czyżby” na „gdyżby”, która nic nie wnosi do projektu;

nie wspiera mnie, gdy naprawdę tego potrzebuję np. gdy proszę go o rozmowę na temat moich wątpliwości na temat kwestii ważnej dla projektu nie ma dla mnie czasu, odwołuje umówione wcześniej spotkanie lub widzę, że myślami jest daleko;

nie docenia mnie, ponieważ nie daje mi możliwości bezpośredniego kontaktu z klientem, tak abym to ja sama mogła bezpośrednio klientowi przedstawić wynik mojej pracy.

W trakcie naszego spotkania rozmawiałyśmy o tym, jak moja klientka mogłaby przeprowadzić rozmowę z szefem, aby dać szansę (zarówno sobie jak i jemu) na zmianę i znalezienie sposobu współpracy dobrej i satysfakcjonującej dla nich obydwojga.
Potem mocno trzymałam kciuki za powodzenie tej rozmowy!

Jeśli czujesz, że ten problem także Ciebie dotyczy (niezależnie od tego, w której roli występujesz w tej historii) serdecznie zapraszam na bezpłatny webinar, który organizuję wspólnie z Akademią EY. Porozmawiamy o tym, co sprawia, że trudna rozmowa buduje dobre relacje, między innymi o tym jak DOBRZE DELEGOWAĆ PRACĘ i DAWAĆ INFORMACJĘ ZWROTNĄ ! Przykłady będą oczywiście — z racji mojego doświadczenia zawodowego — ze świata prawniczego, ale zapraszam wszystkich, których ten temat interesuje! 
Link do zapisów: https://bit.ly/3BkZ6of

Zdjęcie pochodzi ze spotkania , którego gościem była prof. Ewa Łętowska. A à propos delegowania — Pani profesor powiedziała, że gdy była RPO delegując pracę do członków zespołu, dołączała osobiste karteczki adresowane do osoby, której przydzielała dane zadanie. Ach, wiele bym dała, aby móc je przeczytać!

Więcej
do poczytania